Sydafrikapelargonerna mår bra!

Det är dags för en uppdatering om pelargonerna från Sydafrika. Oj vad de har växt denna sommar. Jag var lite orolig där ett tag i vintras men de överlevde när jag gav dem ultimatum: lev eller bli kompost!

Historien om hur det hela började hittar du här.

Eftersom jag är motståndare till att ha en massa byttor som måste vattnas så planterade jag ihop allihop i den största kruka jag kunde hitta. Det tyckte de om minsann. Alla nöjda och glada. Jag har minimalt med vattningsmåsten och de trivs tillsammans.

image image

2 thoughts on “Sydafrikapelargonerna mår bra!

  1. Hej! Det var ett tag sedan nu!
    Vad fint du har ordnat med dina pelargoner – jättefint! Står de så att rådjuren inte når dem eller får de helt enkelt vara ifred? Jag har haft mina i ngt mindre byttor, som sagt lite tröttsamt. Sålde dessutom en del på växtmarknad förra sommaren och gav bort en del. Hade som du vet alldeles för många!🙄 – blev lite trött på dem men nu blir jag avundsjuk!
    Hälsningar
    Ulla

    • Hej Ulla!
      Kul att de väcker trevliga minnen hos dig. De står helt öppet ute på altanen och rådjuren är inget problem här, de har ju hela skogen att vara i. Jag har inte ens tänkt tanken. Problemet blir nu istället var ska de vara i vinter? Krukan är stor o tung, går inte ens in i jordkällaren där flera av pelargonerna bodde förra vintern.
      Hoppas Mannen i mitt liv lånar ut ett hörn av garaget för jag tänker inte plantera om dem.
      Kram/ Veronica

Kommentera

