Apropå vackra ord.

Vi har varit på mc-träff, Kopparträffen i Falun. Mycket trevligt med kortege genom staden, snygga cyklar och möten med gamla och nya bekantskaper i knuttevärlden. Det var där jag hörde ordet, det vackra ordet som gör att jag aldrig mer kommer säga att jag är gråhårig.

En man stod och delade ut olika priser. Till den klubb som fått med sig flest medlemmar, till de som åkt längst för att komma dit osv..  Medelåldern på mc-träffar är numera rätt hög och när han delar ut priset till den som åkt längst på 125:a säger han att ungdomarna är mer än välkomna för att det inte bara ska bli ”vi gammelblonda” på träffarna.

Vilket talande ord GAMMELBLONDA. Säger allt. Jag som under mitt ca 60åriga liv aldrig någonsin färgat mitt hår fick massor av vatten på min kvarn. Jag har inte blivit gråhårig, jag har blivit gammelblond! Och jag är stolt över det!

Kommentera

