Frost och sol.

Vi har haft en helg med härligt väder. Den lilla snö som kom förra veckan försvann fort men marken är täckt av frost och när solen lyser på den är det så vackert. Själen blir varm. Kärleksört, Echinacea Magnus och Spikklubbegräset Carex gnistrar i solen som lyser in genom björkdungen.

image image image image

image

 

De kalla nätterna har lagt ett istäcke på dammen. Vi har en pump som håller ett hål öppet så inte fiskarna kvävs av sumpgas därnere. Den pumpen har byggt en isskulptur.

 

 

 

Grynet provar om isen håller, hon är både nyfiken och skeptisk till det som sprutar ur vaken. Elsa stannar på land och njuter av solen.

image image

Fåglarna ska också ha sitt. Stuga och granar är på plats. Saknas bara havrekärvarna men de är på gång. Sedan hittade jag i tidningen Land en idé som jag kanske ska ta till mig. Om jag gör såna här kan de hänga strax utanför fönstret. Eller inte, beror på, katterna kanske får spel. Det blir nog lite nära med katter på fönsterbrädan inne och fåglar strax utanför. Ja, vi får se hur det blir. Vi tittar på blomlådan med Callunaljung, Skimmia och Silvergirland så länge. Avslutar med ett trädgårdscitat jag hittade, också i Land, ett citat som är det sannaste jag läst på länge.

image image image image

Kommentera

