Att bygga en rosbåge.

Jag impulsköpte för en tid sedan en honungsros. En Lyckefund (Rosa helenae). Rosen växte glatt och till slut ledsnade den ur att det aldrig kom något stöd att klänga på.

IMG_1609 ”Jag använder den här gamla tunnan. Här finns ju hål att krypa in i.”

Det går ju inte an. Klart rosen ska få möjligheten att svinga sig upp på taket och sedan bilda en portal av väldoft. Den mycket händige Mannen i mitt liv blev glad att få ta tag i ännu ett byggprojekt. Jag sa på ett ungefär hur jag vill att det ska se ut sedan fick han fria designhänder. Både jag och rosen är mycket nöjda med resultatet.

IMG_1629IMG_1631

Kommer bli hur mysigt som helst att gå runt den här knuten framöver.

IMG_1634

IMG_1636

Den gamla tunnan ska nog snart gå hädan.IMG_1637

 

Kommentera

